Reklamné články, alebo inak PR články, sú jedným z vhodných spôsobov, ako predstaviť čitateľom produkt alebo službu. Ako ich publikovanie u nás funguje a čo možno od nich očakávať?

Čo je PR článok?

Ide o text spracovaný a dodaný klientom, v ktorom propaguje svoje produkty a služby. Redakcia do obsahu štandardne nezasahuje, len v niektorých prípadoch po dohode upraví nadpis, text a podobne. Súčasťou PR článku môžu byť fotografie, videá alebo ďalší obsah. Pre publikovanie stačí mať vytvorený článok, ozvať sa nám a dohodnúť si dátum, kedy bude článok zverejnený.

Aké sú jeho výhody?

Jedným z najväčších benefitov PR článkov je ich čítanosť. Závisí pritom najmä od oblasti, ktorej sa článok venuje, dobre zvolenej titulnej fotografie a nadpisu. Keď má zaujímavú tému, ktorú rieši veľa ľudí, dokáže prirodzene osloviť viac čitateľov. Ideálne je, ak sa PR článok prelína s obsahom, ktorý je pre daný magazín prirodzený – napríklad ženské témy na Feminity, spravodajskejšie alebo bulvárne ladené na Topky.sk, zdravotné na Vysetrenie.sk, lifestylové na Hashtag.sk, finančné na Openiazoch.sk a tak ďalej. Ak je článok príliš úzko zameraný, prirodzene zaujme o niečo menej ľudí. Dobre napísaný PR článok spĺňajúci vyššie uvedené spravidla dosiahne viac než 1 000 zobrazení a často sa môže približovať k 5 alebo až 10 tisícom.

Priemerný strávený čas v článkoch na našich magazínoch spravidla presahuje 2 minúty. Atraktívnejšie články pritom používatelia zdieľajú aj na svojich sociálnych sieťach, čo je šanca na ich ďalšie šírenie. Veľkým plusom je tiež možnosť pridať do článkov hypertextové odkazy. Vzhľadom na silu našich domén môžu tieto prelinkovania posilniť skórovanie klienta vo vyhľadávačoch.

Koľko ma to bude stáť?

Nespornou výhodou je tiež dostupnosť tohto formátu pre väčšinu inzerentov. Cena sa magazín od magazínu môže líšiť, ale už pri cene okolo 600 eur a napríklad 2 000 prečítaniach sa dostáva klient už na 0,30 eur za jedno prečítanie. Čím je článok zaujímavejší, tým viac ľudí osloví a tým bude cena za prečítanie či klik nižšia. V prípade záujmu vám radi poradíme s úpravou nadpisu tak, aby zaujal čo najviac čitateľov. Pri dlhodobejších spoluprácach je možné cenu PR článku ešte znížiť.

Hodí sa PR článok aj mne?

V princípe je tento typ komunikácie vhodný pre každého, kto má čo povedať svojim zákazníkom. Ponúkame niekoľko ukážok:

  • Na Topky.sk výborne zafungoval článok ohľadne ochranných rúšok, ktorý dosiahol 6 984 prečítaní.
  • Topánková jeseň na Feminity.sk zaujala vyše 11 tisíc čitateliek a je výborným príkladom toho, ako klient redakčným spôsobom zapadol do štýlu magazínu.
  • Oblasť domácnosti zastupuje magazín Plnielanu.sk a napríklad spolupráca s našim dlhodobým partnerom Zavas.sk. Článok o upratovaní dosiahol skvelých 9 904 prečítaní. Upratovanie v štýle starých mám bola výborne zvolená téma.
  • Na magazíne Vysetrenie.sk sa venujeme najmä zdravotným témam, no inzercia môže byť zaujímavá pokojne aj pre poisťovne ako je napríklad Union. Pre ten sme publikovali článok Bolesť zuba: Čo ju okrem kazu zapríčiňuje?, ktorý dosiahol výborné výsledky.
  • Na Hashtag.sk dlhodobo a úspešne spolupracujeme s klientom Uber Nutrition. PR článok o výživových doplnkoch dosiahol takmer 15-tisíc prečítaní.
  • Peknou ukážkou je aj článok pre klienta AAA auto ohľadne stále atraktívnej ojazdenej Škode Octavii 1. generácie na Podkapotou.sk.