Podcast Schooltag vznikol v roku 2019 s cieľom priniesť maturantom pútavou formou vypracované maturitné učivo z literatúry. Napriek dvom covidovým rokom mal počas prvých troch rokov podcast vyše 500-tisíc vypočutí, čím sa nám potvrdilo, že o podobný formát je medzi študentmi veľký záujem.
Za posledný rok však prešiel podcast rebrandingom z pôvodného názvu Maturita s Hashtagom, pribudli nové epizódy, nové spracované predmety a od septembra 2021 do júna 2022 mal Schooltag až 676-tisíc vypočutí.
Rozšírenie ponuky
Kým v roku 2019 sme sa sústredili len na predmet, z ktorého maturujú všetci – slovenčinu, od septembra 2021 sme rozšírili ponuku o ďalšie predmety – angličtinu s native spíkrom a takisto obsiahlu občiansku náuku. Forma zostala zachovaná – v podcastoch v priemernej dĺžke 10 minút vysvetliť jednotlivé témy tak, aby ich stredoškoláci mohli počúvať napríklad v autobuse, na prechádzke so psom alebo pri športe a aby obsah nepôsobil len ako prečítaný referát.
Podcast dostupný pre všetkých
Schooltag je dostupný na všetkých podcastových platformách vrátane Spotify alebo Apple Podcasts, ale aj na Youtube a v rámci obsahu magazínu Hashtag.sk, kde ho podporujeme sprievodnými článkami. Aktuálne je dostupných viac ako 130 epizód z troch predmetov.
Zaujímavosťou v tomto prípade je množstvo vypočutí na Youtube, kde podcast visí v audioformáte (teda bez videa). Zaznamenali sme tam vyše 300-tisíc prehratí, najviac spomedzi všetkých platforiem. Ak zrátame množstvo vypočutí inde (150-tisíc na Spotify a 226-tisíc na iných platformách), ide až o 44 % všetkých vypočutí.
Tabuľka počúvanosti (obdobie 09/2021 až 07/2022):
Youtube | 300 000 |
Soundtier | 226 000 |
Spotify | 150 000 |
Spolu | 676 000 |
Nadčasová inzercia
Počas školského roka 2021/2022 v podcastoch Schooltag postupne inzerovalo 5 rôznych klientov. Špecifikum tejto spolupráce – napríklad v porovnaní s PR alebo natívnymi článkami je, že vyššie čísla počúvanosti neprichádzajú hneď, ale postupne. Rovnako platí, že ide o zaujímavý projekt, ktorý má za cieľ pomáhať študentom a inzerentovi tak umožňuje spojiť svoje meno s dobrou vecou. A keďže cieľom študentov je z podcastov si čo najviac zapamätať, zapamätajú si aj mená inzerentov v epizódach.
Hlavné obdobie počúvanosti prichádza v máji, keď už sa blížia maturity a koniec školského roka, vtedy sa Schooltag začína objavovať v rebríčkoch najpočúvanejších podcastov na Slovensku na Spotify aj Apple Podcasts. V tomto čase už preto nevydávame nové epizódy (v roku 2021/22 sme ich vydávali medzi septembrom a marcom), ale nechávame študentom možnosť využiť kompletný archív tém.
Tento peak počúvanosti potvrdzuje aj vekové zloženie poslucháčov – až 70 % všetkých vypočutí podľa Youtube pochádza z vekovej skupiny 18 až 24, na Spotify to je 65 % vo vekovej skupine 18 až 22.
Ani jedna služba však neukazuje podrobnejšie dáta poslucháčov pod 18 rokov, a tak vychádzame z predpokladu, že zásah môže byť ešte vyšší, ako nám hovoria dáta z platforiem. Zaujímavosťou je, že Schooltag počúva viac žien: 61 % k 39 % na Youtube, čo potvrdzuje aj Spotify s pomerom 64 % k 30 %.
Vzhľadom na nadčasovosť obsahu epizód bude audioreklama pre poslucháčov relevantná aj o päť rokov. Napríklad pôvodné epizódy podcastu z rokov 2019 a 2020 tvorili až 62 % všetkých vypočutí podcastov a tento scenár sa zopakuje aj v ďalších rokoch. Jednorazová investícia do reklamy tak prinesie zásah aj v nasledujúcich rokoch, preto spoty pripravujeme tak, aby boli relevantné aj v budúcnosti.
Okrem samotného audia propagujeme klientov aj na iných miestach – textovo v sprievodnom článku na Hashtag.sk, v opise podcastu na platformách a cez posty na sociálnych sieťach.
Ak chcete vyskúšať natívnu reklamu aj vy, ozvite sa na rudolf.loipersberger@meleven.sk a radi vám s kolegami navrhneme kampaň na mieru.