Cieľom každého článku je vzbudiť záujem čitateľa – a to, samozrejme, platí aj o natívnom obsahu či PR článkoch. Ako však správne uchopiť tému či titulok? Jednou z možností je priblížiť príbehy samotných klientov. Nám sa potvrdilo, že ide o správnu voľbu.
Dôvod, prečo zvoliť tému s príbehom
Príbehy ľudí jednoducho zaujímajú. My sme sa preto rozhodli pre ich tvorbu aj pri natívoch a dokonca aj pri PR článkoch. A osvedčilo sa to. Pochopiteľne, nedá sa to robiť pri každom klientovi. Kvalitná slovenská značka alebo produkt sú však zárukou úspechu.
Z vlastnej skúsenosti vieme, že ak spojíte tieto faktory so skutočne zaujímavým obsahom, článok sa bude tešiť záujmu čitateľov. Ľudia sa totiž dokážu oveľa ľahšie stotožniť hoci aj s menšou lokálnou značkou v porovnaní s veľkými medzinárodnými firmami.
Navyše, dnes môže podnikať doslova každý šikovný človek, čo prináša veľký potenciál využiť vznik, progres či úspech biznisu na to, aby sa o ňom dozvedela široká verejnosť. A to práve prostredníctvom natívu či PR článku.
Podnikateľ oslovil s natívom až 40-tisíc ľudí
S veľkým úspechom sa stretol natívny článok vo forme príbehu Štefana Baláža, ktorý sa dostal do sporu so šéfom a rozhodol sa preto vybudovať vlastný biznis. Od roku 2018 vedie úspešný e-shop Kufrland, ktorému sa podarilo prežiť dokonca aj lockdown. Jeho cestu k splneniu podnikateľského sna aj za pomoci Shoptetu si prečítalo vyše 40-tisíc čitateľov.
„Spolupráca nebola vôbec zaťažujúca a finálny výstup bol v poriadku. Nemáme presne odmeraný zásah článku na nových zákazníkov, ale návštevnosť webu sa určite krátkodobo zdvihla. Navyše aj reakcie okolia boli pozitívne. Takúto spoluprácu možno určite odporučiť,“ priblížil Štefan Baláž.
Témy, ktoré dokážu inšpirovať
Okrem natívneho obsahu sme pripravili aj rôzne PR články, ktorých nosnou témou bol práve zaujímavý príbeh. Manželia Baľákovci z Oravskej Jasenice spravili z malého biznisu aj vďaka platforme Shoptet veľkú firmu vo viacerých štátoch.
V ich internetovom obchode Gario nájdete tisíce krásnych dekorácií v rôznych štýloch, ktorými si môžete zútulniť bývanie. „Myslím, že ľudí zaujímajú podobné príbehy, dokážu inšpirovať a e-shoperovi pomôžu so zviditeľnením obchodu,“ priznal Roman Baľák.
„Konečný výstup prekonal naše očakávania a boli sme nadšení, rovnako tak aj naše okolie. Mali sme pozitívne ohlasy a aj zdieľania na sociálnych sieťach. Bolo tam plno povzbudzujúcich komentárov nielen od rodiny a priateľov, ale aj od cudzích ľudí, čo bolo naozaj veľmi milé. To nás ženie do ďalšej tvrdej práce,“ dodal.
Aj PR článok dokáže pritiahnuť čitateľov
Vo februári 2022 sme pripravili PR článok o firme FOTOposta.sk z Liptovského Mikuláša, vďaka ktorej dáva majiteľ Michal Baník zamestnanie zdravotne postihnutým ľuďom. Ich práca robí radosť stovkám zákazníkov po celom Slovensku. Aj tu sme sa inšpirovali príbehom podnikateľa, ktorý vedie chránenú dielňu. Len pre zaujímavosť, článok si prečítalo vyše 20-tisíc ľudí.
„Zaznamenali sme pozitívne ohlasy nielen od priateľov a známych, ale aj zákazníkov. Všetkým sa veľmi páčil. Pre mnoho ľudí bola informácia, že sme spustili e-shop, nová a boli príjemne prekvapení. Taktiež sa ozvalo niekoľko našich zákazníkov. Nevedeli, že sme chránená dielňa, a sú radi, že práve u nás nakúpili,“ zdôveril sa Michal Baník.
Zároveň potvrdil, že zaznamenali aj nárast obratu. „Bola to pre nás nová skúsenosť s PR článkom. Jednoznačne zvyšuje dôveru zákazníkov v e-shop a jeho produkty.“
Ak chcete vyskúšať natívnu reklamu aj vy, ozvite sa na rudolf.loipersberger@meleven.sk a radi vám s kolegami navrhneme kampaň na mieru.