Kým väčšina médií zažíva v lete uhorkovú sezónu a aj marketingové aktivity trochu spomaľujú, v cyklistike ide o najdôležitejšie obdobie roku. Vždy v júli sa jazdia trojtýždňové preteky Tour de France, ktoré vo svete sledujú milióny ľudí a aj na Slovensku majú svojich fanúšikov.

Tohtoročným partnerom CykloPodcastu, najstaršieho slovenského cyklistického podcastu, bola počas Tour slovenská pražiareň kávy Coffeein. Keďže išlo hlavne o brand awareness kampaň, s klientom sme sa rozhodli využiť čo najviac natívne spracovanie spotov.

“Sám podcasty počúvam, tak vychádzam z toho, že aj naši zákazníci. Natívna reklama v podcaste, akú sme mali aj my, je podľa mňa najlepšia forma ako šíriť posolstvo výberovej kávy a zaujímavé informácie o káve bez toho, aby sme to ľuďom pchali dole hrdlom a nasilu,” hovorí ku kampani Peter Szabó, CEO pražiarne Coffeein, pre ktorého tak nešlo o prvú skúsenosť s podcastmi.

Káva a cyklistika ruka v ruke

Za Coffeein v spotoch rozprával práve Peter Szabó, s ktorým sme dopredu nahrali rozhovor na niekoľko tém, ktoré pekne spájajú tému cyklistických pretekov s kávou.

Išlo o témy ako skauting (teda výber kávy), transport z krajín zberu na Slovensku, prečo cyklisti tak veľmi milujú kávu alebo aký spôsob prípravy je ideálny počas letných dní.

Vznikli tak audio spoty v dĺžke 90 až 120 sekúnd, ktoré boli umiestnené v rámci epizódy. Moderátori spoty ohlásili ako takzvanú coffee break (kávovú prestávku), čím sa opäť naväzovalo na zaužívanú cyklistickú “hantýrku”.


Ukážka spotu v CykloPodcaste

Verné publikum

CykloPodcast počas Tour de France vychádza dvakrát týždenne na všetkých klasických podcastových platformách. Celkovo je tak počas troch týždňov k dispozícii 6 epizód na umiestnenie reklamy. V priemere mala jedna epizóda počas Tour 1 737 vypočutí. Medzi najmenej a najviac počúvanou bol však rozdiel iba 200 vypočutí. Spolu tak mali podcasty viac ako 10 400 vypočutí.

“V júli nám bežala akcia 11 rokov COFFEEIN a mali sme najsilnejší mesiac v histórii pražiarne a to aj napriek tomu, že bolo leto v plnom prúde” hovorí Peter Szabó. “Kampane nám bežali na viacerých úrovniach, aj v iných podcastoch.”

Okrem audiospotov klienta propagujeme aj v popise podcastu a na titulnom obrázku

Výsledky kampaň zároveň kopírujú počúvanosť podcastu počas takmer celej cyklistickej sezóny, takže sa oplatí inzerciu vyskúšať kedykoľvek počas roka. V priemere má CykloPodcast viac ako 2 200 vypočutí týždenne.

CykloPodcast má tiež vernú základňu poslucháčov z cyklistickej komunity, ktorá sa tak dá zaujímavo cieliť. Demograficky je to 87 % mužov k 7 % žien s najsilnejšími cieľovými skupinami 28 až 34 (32 %) a 35 až 44 (28 %).

CykloPodcast má stabilnú počúvanosť počas Tour de France, aj mimo neho (zdroj: Spotify for Podcasters)

O CykloPodcaste

Najstarší slovenský podcast o cyklistike vychádza týždenne už od roku 2017 a za sebou má viac ako 370 epizód. Tvoria ho vyštudovaní (ale len príležitostne aktívni) novinári Adam Beňo a Filip Drábek.

Podcast vychádza na všetkých podcastových platformách a je tiež súčasťou obsahu cyklistických online magazínov Cycling-info.sk a RoadCycling.cz. Aj vďaka tomu je podľa Spotify momentálne okolo 40 % pravidelných poslucháčov v Česku.

Ak by ste podobnú kampaň chceli využiť v CykloPodaste aj Vy, kontaktuje Rudolfa na rudolf.loipersberger@meleven.sk.