#Podľa prieskumov Združenia pre internetovú reklamu až 82 % používateľov vníma značku lepšie po tom, ako si o nej prečítali zaujímavý článok. V spolupráci s klientom Peugeot sme preto publikovali tri natívne články s kvalitným obsahom, ktoré okrem čítanosti vygenerovali aj vysoký počet preklikov na web klienta. Prečítajte si viac v našej case study.

Klienti zo segmentu auto-moto sa často zameriavajú skôr na obsah v špecializovaných magazínoch. Práve tie lifestylové im však neraz pomôžu dostať sa k novým potenciálnym zákazníkom. Cieľom natívnej reklamy na webe Hashtag.sk bolo osloviť mladšiu cieľovú skupinu. Obsah tohto magazínu tvorí mix zaujímavých tém od cestovania cez hudbu a film, šport a módu až po influencerov či auto-moto. Natívne články tak vhodne doplnili tento obsah.

„Do natívnej spolupráce sme šli najmä kvôli budovaniu povedomia o značke (brand awareness) prirodzenejšou cestou v porovnaní s displejovou reklamou. Do článkov sme zaradili viacero preklikov, či už na ponuku, alebo konkrétne modely,“ povedala Sandra Petrovičová z Digiline, ktorá klienta v tomto prípade zastupovala.

Článok 1: Základom je kvalitný obsah, ktorý zaujme

V článku o ideálnom SUV do mesta či na cesty sme sa zamerali na konkrétne parametre, ktoré si treba pri výbere SUV všímať. V rámci tipov sme porovnali tri aktuálne modely Peugeotu v kategóriách malé, stredné a veľké SUV s odkazom na práve prebiehajúce ENERGY DAYS od Peugeotu. Samozrejmosťou boli efektívne rozmiestnené prekliky.

Článok dosiahol nadpriemernú organickú čítanosť vyše 26-tisíc, pričom priemerný čas strávený na stránke bol vyše dve minúty. Pre čo najvyšší zásah bol podporený aj cez Strossle widgety. Klient počas kampane zaznamenal 21 kompletne vyplnených konfigurácií na vozidlá, ktoré pochádzali od čitateľov nášho natívneho článku.

Peugeot. Zdroj: Peugeot

Článok 2: Vysoká organická čítanosť

Druhý natívny článok radil čitateľom, ako si vybrať SUV v cenovej kategórii do 20-tisíc eur. V produktovej časti sme sa zamerali na konkrétny model Peugeot 2008, ale spomenuli sme aj jeho drahšiu elektrickú verziu či modely 3008 a 5008 pre náročnejších s plug-in hybridom a pohonom 4 x 4. Prezentované boli aj benefity ako odkupný bonus či zimné pneumatiky zadarmo.

Celková organická čítanosť bola v tomto prípade ešte o niečo vyššia, takmer 28-tisíc, a priemerný čas strávený na stránke minúta a trištvrte. Z článku sme zaznamenali 1 660 preklikov, z nich 68 % smerovalo na aktuálnu ponuku klienta na webe. Tá bola v článku umiestnená v jeho závere vo forme CTA prvku. Podľa agentúry zastupujúcej klienta bol tento počet preklikov doteraz úplne najvyšší v porovnaní s predošlými spoluprácami.

Článok 3: Výsledok, ktorý prekvapil aj klienta

Tretím natívom, a podľa našich meraní aj najúspešnejším, bol článok zameraný na predstavenie horúcej novinky tejto automobilky a zároveň víťaza súťaže Auto roka 2022 v SR, model Peugeot 308. „Natívnou reklamou sme chceli prirodzene a nenútene odkomunikovať príchod jedinečného modelu. V čase čoraz väčšieho využívania mobilov sa nám táto cesta zdala zaujímavou alternatívou, ako zaujať používateľa natoľko, aby sa preklikol na článok s množstvom informácií, videom či fotografiami, ktoré klasický banner neobsiahne,“vysvetlila Martina Odnogová, digital marketing manager spoločnosti Peugeot.

Pri organickej čítanosti takmer 40-tisíc sme z landing page daného modelu zaznamenali vyše tisíc preklikov. Dáta takisto ukázali priemerný čas strávený na stránke dve a pol minúty a mieru okamžitých odchodov len 21 %. Zakomponovanie výzvy na konfiguráciu modelu priamo do článku prinieslo až 111 kompletne dokončených konfigurácií vozidiel, čiže päťkrát viac ako pri prechádzajúcich článkoch. Tento výsledok prekvapil aj samotného klienta.

Natívna spolupráca s Hashtag.sk

Všetky tri výstupy spolu dosiahli vyše 90 000 videní. Hoci pri natívnych článkoch je hlavným cieľom práve budovanie povedomia či pozitívnych postojov k danému produktu, v tejto kampani prekvapila aj miera konverzií. Natívne články uverejnené na Hashtag.sk sa stali po Facebooku druhým najkonverznejším formátom celej kampane. 

Klient aj agentúra navyše ocenili výbornú spoluprácu, vytvorenie hodnotného obsahu, profesionálny prístup a plnú podporu zo strany redakčného tímu. „Výsledky sú nad naše očakávania a natívnu spoluprácu využijeme aj v budúcnosti,“ doplnila Martina Odnogová.

Máte záujem o spoluprácu? Kontaktujte nás na rudolf.loipersberger@meleven.sk.