Pri publikovaní natívneho obsahu je jedným z najdôležitejších ukazovateľov to, akú dosiahne pozornosť – počet prečítaní či pozretí pri adekvátnom priemernom strávenom čase čitateľov. Aj preto (zrejme ako jediní na trhu) natívnym výstupom v magazínoch z portfólia Zoznam.sk klientom garantujeme 10 000 prečítaní.

Jasne komunikovaný klient a jeho novinka

Pred letnými prázdninami sme dostali od klienta Lidl zadanie na vytvorenie natívneho článku, ktorý by odprezentoval zrušenie zasielania týždňových letákov do poštových schránok. “Dôvod bol jednoduchý. Chceli sme čo najväčšiemu publiku vysvetliť tak zásadný krok, akým bolo zrušenie distribúcie papierového letáku do domácnosti. Aký to má dopad na životné prostredie a zároveň predstaviť všetky dostupné, moderné formy online letáku na stránke, v aplikácii a sociálnych sieťach,” vysvetľuje Timotej Strieš, online marketingový manažér z Lidlu.

Klientovi sme navrhli viacero tém na výber, vybral si produktovejšie ladenú tému „Veľká novinka pre zákazníkov známeho reťazca: S týmto je na Slovensku koniec!“ V článku sme spravodajským štýlom jasne komunikovali, akú zmenu sa Lidl rozhodol urobiť, čo pre zákazníkov znamená, a akcentovali dôvody – upozornili aj na spoločensky zodpovedné správanie reťazca.

Článok okamžite zaujal

Vďaka návštevnosti magazínu Hashtag.sk, dosahu sociálnych sietí či cross proma cez materské weby Topky.sk a Zoznam.sk sme vedeli, že garantovanú čítanosť 10 000 presiahneme. Vďaka optimalizácii titulkov v rôznych náhľadoch sa však podarilo zaujať čitateľov na spomenutých umiestneniach nadpriemerne. Článok v reálnom čase čítalo viac ako 2 000 ľudí, čo samo osebe smerovalo k rekordnej celkovej čítanosti. Neostalo však len pri tom.

Google Discover a top médiá

O Google Discover sa u nás stále veľa nehovorí, pritom dokáže zásadne ovplyvniť šírenie kvalitného obsahu. Ide o odporúčania obsahu od Google v mobilných zariadeniach s Androidom, v prehliadačoch Chrome a podobne. Americký gigant do nich vyberá obsah najmä podľa toho, čo používatelia čítajú a ako sa správajú, prevažne od médií, ktorým dôveruje. Šance na zobrazenie sa v Discoveri stúpajú, ak je obsah prínosný a ak má obsah kvalitný titulok a obrázok. Viac na túto tému si môžete prečítať v peknom článku na webe Stratégií.

A práve do Discoveru sme dostali aj natívny článok pre klienta Lidl. Čo to vo finále znamenalo? Článok mali šancu si pozrieť aj používatelia, ktorí by v daný deň na naše weby a sociálne siete nemuseli vôbec prísť. Konkrétne sa náhľad článku zobrazil používateľom 581 404-krát. Aj vďaka dobrému nadpisu bolo CTR-ko v rámci týchto náhľadov extrémne vysoké a na článok si klikol takmer každý štvrtý používateľ – spolu ich bolo až 128 162.

Rekord, o ktorom by sa malo hovoriť

Celkovo sa nám podarilo článku zabezpečiť až 296 570 prečítaní, z ktorých bolo takmer 90 % unikátnych. Samozrejme, takýto dosah je výnimkou. Avšak spojením zaujímavých informácií od klienta (viac o briefe nájdete v tomto článku), premýšľania o témach, dobrého placementu a kvalitného spracovania idete šťastiu naproti. Sociálne siete s Googlom môžu v takom prípade výrazne pomôcť.

Celkové čísla

  • Počet prečítaní – 296 570
    • 45 % – Hashtag.sk a cross promo
    • 42 % – Google Discover
    • 10 % – Social
    • 3 % – Search a iné
  • Priemerný strávený čas – 1:49
  • Počet zdieľaní – 973 (návštevnosť zo sociálnych sietí 33 549)
  • Reach na FB a IG – 136 000+

Spokojný klient, spokojné médium

“S kvalitou aj kvantitou – výtlakom kampane sme boli spokojní. Jednak so samotnou výrobou článku a komunikáciou pri kampani, tak s placementom. Výroba článku prebehla hladko a pomerne rýchlo, text spĺňal všetky naše požiadavky. Placement Hashtag.sk úprimne predčil očakávania. Výborne zafungovali aj sociálne siete a Google Discover,” dodáva na záver Timotej Strieš, online marketingový manažér zo spoločnosti Lidl.