Natívna reklama sa neraz označuje ako „nevýkonnostný“ formát, teda formát, od ktorého sa väčšinou nečakajú výsledky vo forme predaných produktov ihneď. Existujú však situácie, keď je opak pravdou – keď sa spojí zaujímavá ponuka s pútavým obsahom.

Ťuli a Ťuli – prírodná kozmetika s príbehom

Jedným z príkladov je natívny reklamný článok uverejnený na Feminity.sk propagujúci prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli. Vyrábať ju začala v roku 2015 Lenka Špaldová, aby pomohla malému synovi s atopickým ekzémom. 

Výsledkom je dnes už pomerne široká ponuka – od ručne vyrábanej prírodnej kozmetiky cez liečivé oleje a aromaterapiu po samostatný rad určený deťom. Z článku sa mal čitateľ dozvedieť viac o tejto kozmetike, ako aj o benefitoch prírodnej kozmetiky ako takej. „Toto chcem a poviem o tom aj známym,“  taký pocit mal mať po prečítaní článku.

Čo upúta čitateľov?

Z briefu sme pochopili, že natívny článok by mal v ideálnom prípade pokrývať hneď tri fázy naraz – teda think, see aj do. Nie pri každom produkte či službe je možné takto uvažovať, v prípade Ťuli a Ťuli sme však videli potenciál tieto očakávania naplniť. Z magazínov v portfóliu Zoznam.sk sme vybrali pre tento článok prestížny ženský web Feminity.sk. Pri tvorbe tém sme sa zamerali na niekoľko faktorov, ktoré by mohli čitateľa zaujať:

  1. Ide o slovenskú prírodnú kozmetiku
  2. Pomáha v boji proti atopickému ekzému
  3. Za značkou je ľudsky zaujímavý príbeh

V tomto zmysle sme navrhli tri koncepty a klient sa rozhodol pre tému s pracovným názvom Voňavá, kvalitná a bez parabénov: Skvelú prírodnú kozmetiku vieme robiť aj na Slovensku. Jej výhodou bolo, že dokázala okrem informácií o samotnej kozmetike obsiahnuť aj všetky ostatné zaujímavé aspekty.

Pútavý príbeh a jasné CTA prvky

Keďže pri takýchto článkoch je najlepšie mať info doslova z prvej ruky, s majiteľkou firmy Lenkou Špaldovou sme sa stretli osobne. Rozprávala o vývoji značky a jednotlivých produktov a väčšina výrobkov tak bola v texte spomenutá úplne prirodzene. Článok dobre ilustrovali zábery z výrobne, ako aj imidžové zábery produktov.

Veľký význam mal výrazný a jasný call to action prvok na konci článku vo forme textového odkazu, ale aj ďalšie odkazy v texte. Bolo ich pomerne dosť – keďže však odkazovali na rôzne spomínané produkty, čitatelia ich určite skôr ocenili. Všetky prekliky sme trackovali, aby sme mali pre seba aj klienta informácie o tom, čo zaujalo najviac.

Zmena nadpisu priniesla tisícky čitateľov

Výkonnosť článku sme sledovali ihneď po publikovaní, aby sme mohli optimalizovať náhľad a zabezpečiť pre klienta čo najlepšie výsledky. Keď sme videli, že náhľad s pôvodným nadpisom – Začínala v kuchyni, dnes má vlastnú značku prírodnej kozmetiky: Príbeh Lenky Špaldovej osloví aj vás mal čísla pod naše očakávania, experimentovali sme a skúsili ešte ďalšie dva. Až tretí nadpis – Jej prírodná kozmetika pomáha deťom s ekzémom: Príbeh tejto dámy z Malaciek zaujme aj vás upútal ľudí tak, že sme boli spokojní, a zabezpečoval aj v real time štatistikách čísla, aké sme odhadovali pre tento výstup.

Výsledky prekonali očakávania

Feminity sa ukázali ako výborne zvolený magazín. Článok vo finále dosiahol nielen dobrú čítanosť, ale vynikol najmä v počte preklikov na produkty Ťuli a Ťuli. Preklikovosť dosiahla na natívny článok takmer neuveriteľných 20 percent.

Priemerný strávený čas4:23
Zobrazenia16 784
Jedinečné zobrazenia15 246
Kliknutia na odkazy3 341

Zaujímavá bola pre nás aj spätná väzba od klienta: „So spoluprácou sme boli zo všetkých stránok veľmi spokojní. Akurát nás pri publikovaní zaskočil trochu iný nadpis, ako bol pôvodný. Zistili sme však, že sa testovali rôzne titulky, aby mal článok čo najlepšiu čítanosť. Sme radi, lebo to tiež určite pomohlo k úspechu tejto kampane.“ 

 
Konkrétne výsledky natívneho článku prekonali aj ich očakávania:
 
  • Bežne mával klient cca 100 objednávok za mesiac. Počas prvých troch dní po publikovaní článku prišlo 130 objednávok, 120 z nich otrackovaných z Feminity.sk.
  • Výrazne sa zvýšil dopyt po výrobkoch klienta v partnerských predajniach.
  • Objednávky z článku prichádzali aj šesť týždňov po uverejnení.
  • Zlepšili sa pozície vo vyhľadávačoch.
  • Ozvali sa ďalšie médiá ako Dobrenoviny.sk či Startitup.sk, v ktorých dostal klient priestor zadarmo.

 

Ako dokazuje táto case study – a potvrdzujú nám to aj ďalšie skúsenosti – kvalitná natívna reklama v niektorých prípadoch naozaj dokáže priamo ovplyvniť predaj. Kedy a za akých okolností, priblížime v niektorom z nasledujúcich článkov.