Ak je natívny obsah tvorený s maximálnym ohľadom na požiadavky klienta a prinesie hodnotu aj reálnemu zákazníkovi, spolupráca končí spokojnosťou. Ako sa nám podarilo zvýšiť úspešnosť komunikácie až o 200 % a celkovo naplniť predbehnúť očakávania klienta?

Poznať klienta je základ

Handmade e-shop ROBENE.sk je online priestor pre všetkých kreatívnych ľudí a nadšencov pre lokálnu ručnú tvorbu, za ktorou sa často skrýva krásny príbeh. Cieľom projektu je vytvoriť miesto, ktoré už na prvý pohľad učaruje každému milovníkovi umenia a dizajnu.

Predajcovia si môžu bezplatne otvoriť svoj obchodík a zákazníci rýchlo a jednoducho nakúpiť pekné produkty od rôznych slovenských a českých výrobcov.

https://www.instagram.com/p/CAXhgyznMdO/?utm_source=ig_embed

Cieľov bolo viacero

Z vyplneného briefu sme pochopili, že klient – nový hráč na trhu, nám dával dve základné úlohy: Získať nových predávajúcich a dostať do povedomia zákazníkov značku ROBENE ako dôveryhodného sprostredkovateľa slovenských produktov. Aby boli výsledky merateľné, stanovil aj očakávaný počet nových obchodov na 10 a sekundárne zvýšenú aktivitu na webe projektu.

Vzhľadom na ciele a ďalšie poskytnuté informácie sme navrhli zachovať natívny, no viac produktovo ladený koncept. Klientovi sme preto navrhli tému Máš šikovné ruky, skvelé nápady a kopec času? Tu je skvelý tip, ako si môžeš zarobiť. V článku sme chceli priblížiť fungovanie ROBENE, jeho výhody oproti konkurenciu a spomenúť tiež niekoľko už etablovaných predajcov.

Realizácia na mieru

Článok sme poňali ako návod pre možných predajcov. Tvorba prebiehala v spolupráci s Lukášom Savarom, projektovým manažérom ROBENE. Okrem iného sme upriamili pozornosť na hlavné výhody projektu – možnosť platby kartou, spoluprácu s kuriérmi, možnosť vrátenia a podobne.

Odseky sme doplnili citátmi klienta, návrhmi či radami, ukážkami z Instagramu a vhodnými odkazmi smerujúcimi na stránku projektu. Na záver sme informácie prehľadne zhrnuli a pridali jasnú výzvu na získanie ďalších informácií prostredníctvom CTA odkazu.

Výsledky hovoria samé za seba

Článok čitateľov okamžite zaujal. Vo finále si ho prečítalo vyše 21-tisíc používateľov, ktorí v ňom v priemere strávili 2 minúty a 56 sekúnd. Ku klientovi sa z neho prekliklo viac než 800 možných predajcov či zákazníkov.

Napriek tomu, že natívna reklama je najmä brandovým formátom, výkonnostný cieľ počtu registrácií nových obchodov sa podarilo splniť. Klient ich hneď po publikovaní článku evidoval 12. Tiež sa v porovnaní s predchádzajúcim obdobím 30 dní pred publikáciou článku zvýšil počet aktívnych predajcov na portáli o 65 %. Zároveň sme zaznamenali zvýšenú aktivitu na našom portáli. Návštevníci tu trávili o 20 % viac času, ako tomu bolo v predchádzajúcom období a prezreli si o 23 % viac obsahu,“ dopĺňa Lukáš Savara.

Kvalitu návštev indikuje aj priemerný strávený čas používateľov, ktorí prišli z článku. Bol až o 200 % väčší, ako tomu bolo pri iných typoch kampaní. Bounce rate bol v priemere až o 30 % nižší.

Spokojnosť s kampaňou

Zvýšený záujem sme zaznamenávali niekoľko týždňov po zverejnení článku,” upozorňuje Lukáš a dodáva, že celá realizácia kampane bola na vysokej úrovni. Komunikácia pri tvorbe článku prebiehala efektívne a vecne, čo veľmi oceňujem. Dosah kampane prekonal naše očakávania a v porovnaní s inými kampaňami realizovanými za posledné obdobie bol jasne najlepší.“

Naša ponuka

Sme tím, ktorý má s natívnym obsahom dlhoročné skúsenosti. Netvoríme iba pocitovo. Dobrý nápad a originálna kreatíva sú vždy postavené na kvalitných základoch, jasne určených merateľných cieľoch a dôslednej príprave. Tak, aby výsledky hovorili samé za seba.