Spoločnosť IKEA patrí medzi najznámejšie značky so zariadením do domácnosti na svete a svojim zákazníkom ponúka už desaťročia pestrú paletu nábytku aj doplnkov. Vo februárovej kampani sa sústredila na komunikáciu cenovo dostupných praktických riešení.

Cieľ kampane: Ukázať pekný a praktický domov za nízku cenu

V rámci Affordability kampane bolo cieľom prezentovať cenovo dostupné kompletné riešenie kuchýň, obývacích izieb a spální, ako napríklad spálňa s úložnými priestormi aj pracovným miestom len za 380 eur. „Chceli sme ukázať, že s IKEA výrobkami je možné si zariadiť pekný a praktický domov aj za nízku cenu. Komunikácia nízkej ceny však nebola našou jedinou prioritou. Touto komunikáciou sme chceli tiež všetkých potenciálnych zákazníkov inšpirovať a ukázať im jednoduchý návod, ako takéto cenovo dostupné riešenia pre ich domov vytvoriť,“ vysvetľuje Pavel Mühlheim z IKEA.

Vyjadrenia odborníkov sú pridanou hodnotou

Zapojenie odborníkov z danej oblasti je pri redakčných aj natívnych článkoch vždy plusom. IKEA chcela komunikovať týmto spôsobom, keďže práve expertíza v bytovom návrhárstve ju odlišuje od konkurencie. „Naším cieľom bolo poskytnúť čitateľom skutočne praktickú pridanú hodnotu v podobe bytového poradenstva. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli aj pre natívnu reklamu, aby sme prirodzenou cestou odovzdali svoje skúsenosti z bytového dizajnu a poradili čitateľom vybraných on-line médií, ako si aj s nízkym rozpočtom vkusne a prakticky zariadiť svoje bývanie,“ hovorí Pavel Mühlheim.

Výber vhodných tém a magazínov

Cieľom kampane bolo zasiahnuť ľudí, ktorí chcú bývať pekne a štýlovo za relatívne nízke náklady. Rozhodli sme sa využiť dva magazíny – primárne Plnielanu.sk, ktorý zasahuje rovnomerne všetky vekové skupiny, vrátane skupiny 55 plus. Témy spojené s domácnosťou dostávajú na tomto webe značný priestor a sú čitateľsky obľúbené. Mladšiu cieľovku sme chceli zachytiť v magazíne Hashtag.sk.

Pri príprave tém sme čerpali najmä z našich skúseností z redakčného obsahu. Predpokladali sme, že veľký potenciál má téma kuchyne, ale zaujme aj zariaďovanie obývačky. Komunikácia ceny v nadpise bola podľa našich poznatkov z minulosti v tomto prípade plusom. Obľúbené sú aj rôzne inšpiratívne články „ako na to“ – tento model sme využili pri príprave obsahu na Hashtag.sk. Všetky texty sme sa rozhodli výrazne doplniť fotografiami inšpirácií z IKEA. Veľkým benefitom boli aj odpovede dizajnérov z IKEA na naše otázky. Kampaň vo finále pozostávala z troch článkov, ktoré boli publikované v týždenných intervaloch.


Články si prečítalo viac ako 70-tisíc ľudí

V rámci tejto mediálnej spolupráce išlo klientovi o kvalitný obsah článkov, ich dosah, ale aj kvalitu každého zobrazenia. Tieto tri kritériá potom boli v priebehu príprav, počas kampane aj po jej skončení sledované a vyhodnocované.

„Všetky tri články boli výstižne napísané a poskytli nielen dostatok všeobecných rád od našich dizajnérov, ale aj konkrétne ukážky IKEA výrobkov i kliknutia priamo na webové stránky. Všetky tri články dosiahli spolu 75 744 unikátnych zobrazení (86 510 celkových zobrazení). S kampaňou sme sa tak dostali na CpUU: 0,075 €, čo vzhľadom na kvalitu interakcie považujeme za skvelý výsledok. Priemerný čas strávený na článku bol 2:44 s a články vygenerovali 5 421 kliknutí. Pozitívne tak hodnotíme nielen dosah článkov, kvalitu ich zobrazenia, ale aj efektivitu kampane. Oceňujeme takisto veľmi profesionálny prístup redakcií,“ uzatvára Pavel Mühlheim z IKEA.