Klient môže mať pri tvorbe natívneho obsahu rôzne ciele. Buď mu ide vyslovene o propagáciu svojej značky či produktu, chce silnú čítanosť, alebo čo najviac konverzií. V tom najlepšom prípade sa podarí všetko ako v nasledujúcich článkoch.
Po článku nestíhali vybavovať objednávky
Včelár Milan Kozický vedie prostredníctvom platformy Shoptet úspešný online obchod Medáreň.sk. Príbeh jeho tradičného remesla a podnikania sme publikovali ako natívny článok na webe Plnielanu.sk. Oslovil viac než 25-tisíc čitateľov. To však nie je všetko. Okrem čítanosti priniesol natívny obsah aj mnoho konverzií.
„Výstup nám priniesol desiatky nových zákazníkov, ktorí k nám prúdili ešte niekoľko dní po zverejnení článku. Horko-ťažko sme stíhali vybavovať objednávky,“ povedal Milan Kozický.
„Členovia mojej rodiny či známi mi článok preposielali a z výstupu mali rovnako ako ja dobrý pocit. Z našej strany bola úplná spokojnosť, všetko prebehlo na 100 %. Prístup, rýchlosť a hlavne kvalita finálneho výstupu. V každom prípade podobnú spoluprácu a následnú pozitívnu skúsenosť odporúčam,“ doplnil.
Vyše 3-tisíc preklikov na e-shop klienta
E-shop Panakeia ponúka prírodnú kozmetiku či bylinné tinktúry. Hneď prvá natívna spolupráca priniesla takmer 25-tisíc videní a odvtedy sme pre klienta pripravili ďalšie zaujímavé články. Jednou z tém bol aj príbeh rodinnej firmy, ktorá začínala s bylinkami z vlastnej záhrady, ale dnes ich tinktúry pomáhajú tisíckam Slovákov. A výsledok? Viac než 3-tisíc preklikov na klientov e-shop.
Albert Bundala si spomína, ako prebiehala tvorba prvého natívneho článku. „Spolupráca bola pre nás nesmierne jednoduchá. Prišlo nám niekoľko otázok, na ktoré sme odpovedali. Výstup sa nám páčil, bolo v ňom napísaných veľa vecí týkajúcich sa príbehu či portfólia.“
„V deň vydania článku nám prišlo niekoľko telefonátov od nových zákazníkov, ktorým sa článok veľmi páčil a chceli sa o nás dozvedieť viac,“ potvrdil. A v čom mu celkovo natívna spolupráca pomohla najviac? „Určite zvýšenie tržieb, zvýšenie brand awareness a taktiež organický traffic.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Príspevok, ktorý zdieľa PANAKEIA – prírodná kozmetika a bylinné kvapky (@zdraviezkopanic)
Jednu vec mali oba natívy spoločnú – príbeh
Riešením k získaniu vysokej návštevnosti natívneho článku je zvoliť príbehovú tému. Nám sa to už osvedčilo vo viacerých prípadoch. Obzvlášť ak ide o kvalitné slovenské značky. Čitatelia sa s nimi dokážu oveľa lepšie stotožniť, čo v nich môže povzbudiť aj chuť daný produkt si kúpiť či využiť službu. Práve silný lokálpatriotizmus je jedným zo základných bodov úspechu. Ak k tomu pridáme naozaj kvalitný obsah, môžeme vytvoriť silnú kombináciu.
Ak chcete vyskúšať natívnu reklamu aj vy, ozvite sa na rudolf.loipersberger@meleven.sk a radi vám s kolegami navrhneme kampaň na mieru.