Spoločnosť Fortuna patrí k najväčším stávkovým kanceláriám v strednej Európe. Na Slovensku sa snaží odkrojiť si čoraz väčšiu časť trhu, čo je pri silných marketingových aktivitách konkurencie čoraz ťažšie. Obrandovanie líg svojím názvom, časté spoty počas (ale nielen) športových udalostí, bilbordy, banerové kampane, spolupráce so športovcami, s tímami či so zväzmi – to sú len niektoré z aktivít, v ktorých sa spoločnosti ponúkajúce stávky či hazardné hry doslova predbiehajú.

Stávkovanie sa dnes vníma skôr ako forma zábavy než ako tvrdý hazard či vyhadzovanie peňazí von oknom. Ak sa robí zodpovedne, môže pre divákov pri sledovaní ich obľúbeného športu predstavovať ďalšiu dávku vzrušenia.

Na koho cielime?

Mnoho fanúšikov už svoju preferovanú stávkovú spoločnosť má a získavanie používateľov od konkurencie je pomerne náročné. Medzi zaujímavé cieľové skupiny patria aj ľudia, ktorí sa radi zabavia a šport sledujú skôr rekreačne, napríklad len kvôli niekoľkým známym menám. Veríme, že vďaka natívnym článkom vieme oslovovať potenciálnych nových klientov, ktorí by na klasické formy propagácie zrejme nikdy nereflektovali,“ vysvetľuje Andrej Čillík, marketingový špecialista zo spoločnosti Fortuna.

Aj preto Fortuna okrem marketingových aktivít vymenovaných v prvom odseku videla ešte jednu príležitosť – obsahový marketing v spolupráci s top online médiami. A to nielen športovými, ale aj lifestylovými. Uvedomujeme si potrebu dlhodobej, kontinuálnej a zároveň aj ‚nenásilnej‘ komunikácie tém týkajúcich sa športových stávok, ktoré sa môžu zdať širšej verejnosti na prvý pohľad na míle vzdialené,“ dopĺňa Andrej Čillík.

Fortuna. Zdroj: Freepik

Tvorba redakčného plánu

Športových a iných udalostí, na ktoré sa dá vo Fortune staviť, je každý rok veľmi veľa. Logicky sa nedá článkami pokryť úplne všetko. Úlohou mEleven bolo navrhnúť redakčný kalendár na celý rok tak, aby odrážal popularitu jednotlivých športov, tímov či osobností, bral do úvahy sezónnosť, ale aj informácie od klienta, s ktorými športmi a eventmi sa chce spájať viac a s ktorými menej.

V priebehu roka sa preto venujeme nielen futbalovým témam, ale aj hokeju či čoraz populárnejšiemu MMA. V minulosti sme však pripravovali obsah aj o politike či speváckej súťaži Superstar. Snažíme sa aj o akúsi formu všeobecnej osvety sveta stávok a jeho ‚otvorenie‘ pre širokú verejnosť. Na konkrétnych príkladoch vysvetľujeme element zábavy a zvýšenie zážitku spojeného so sledovaním športových a iných prenosov z veľkých podujatí,“ objasňuje Andrej Čillík.

Príprava športového obsahu má svoje špecifiká

Športové spravodajstvo je zložité najmä preto, že sa rýchlo mení. Prichádzajú nové a nové informácie, favoriti sa zrania, prípadne sa ukážu nové hviezdy. Tento typ obsahu sa teda nedá pripraviť vo veľkom časovom predstihu. Náročnosť sa môže znásobiť ešte aj tým, že články majú byť zaujímavé aj pre fanúšikov, ktorí nie sú top odborníci na dané športy. Nesmie, samozrejme, chýbať ani prezentácia klienta, jeho akcií a ideálne by mali získať nových stávkarov.

Dôležité detaily

V našom redakčnom tíme je niekoľko redaktorov, ktorí sa aktívne venujú či venovali športovej žurnalistike (Sportky.sk, Sport.sk, Tenisovysvet.sk a iné). Tému, ktorá by nás zaskočila, sme teda ešte nenašli. Kvalitní editori články ešte zdokonalia a dohliadnu na to, aby v nich bol adekvátne odprezentovaný klient a aby boli call-to-action prvky tam, kde byť majú.

Fortuna.

Zdroj: Freepik

S nadpismi sa treba vyhrať

V neposlednom rade sa redaktori a editor postarajú o to, aby mal klient a mediálna agentúra dostatok kvalitných nadpisov pre každý z článkov, keďže tie budú obsah vo finále „predávať“ čitateľom. A to nielen v online magazínoch, kde sú publikované, ale aj v rámci reklamnej platformy Strossle. Cez ňu sa následne obsah šíri do desiatok ďalších médií s cieľom zväčšiť dosah a predĺžiť životnosť článkov. Snažíme sa, aby nadpisy boli rôznorodé, a pripravujeme natívnejšie aj produktovejšie verzie na A/B testovanie.

Prečo nám to funguje? 

Tak ako v športe, aj pri našej spolupráci je kľúčom v úspechu tímová práca. Klient prichádza včas so svojimi požiadavkami, návrhmi a takisto s dôverou v našu prácu. V mEleven sa následne snažíme čo najrýchlejšie reagovať a dodať kvalitný obsah, ku ktorému sú len minimálne alebo žiadne pripomienky. Mediálna agentúra zas zabezpečí vhodné placementy v online médiách a s reklamnou platformou Strossle dodatočnú distribúciu.

Šport je neoddeliteľnou súčasťou mEleven. V tíme máme hokejového rozhodcu Mareka či Filipa, ktorý si cyklistiku tak obľúbil, že už niekoľko rokov pravidelne nahráva najpočúvanejší cyklistický podcast – Cyklopodcast. Aj preto sme veľmi radi, že nám spolupráca s Fortunou funguje, a teší nás, že podobne to vidí aj Andrej Čillík z Fortuny: „So spoluprácou so spoločnosťou mEleven pri tvorbe obsahu sme spokojní, o čom svedčí viacročná kontinuálna spolupráca. Do budúcnosti plánujeme spoluprácu rozšíriť.“ 

Ukážky článkov: