Natívne články v našich magazínoch Hashtag.sk a Plnielanu.sk garantujú klientom minimálne 10-tisícovú čítanosť a v cene je aj zdieľanie článku na sociálnych sieťach. Vzhľadom na following médií na Facebooku a Instagrame ide nielen o podporu čítanosti článku, ale aj zasiahnutie publika, ktorému sú sociálne siete bližšie ako čítanie magazínu.
Aj preto obsahové kampane získajú na zásahu aj atraktivite, ak k nim pripojíme aj ďalšie aktivity na našich sociálnych sieťach – či už sú to videá na Tiktoku, stories na Instagrame alebo interaktívne súťaže.
Každá súťaž je individuálna
Príprava pred spustením súťaže na Instagrame je hlavne o dohode, aký bude postup a mechanika. Začíname tým, akú výhernú cenu klient poskytuje, ako nám cenu doručí, prípadne či bude výhercov kontaktovať sám. Tento detail musíme pred súťažou poznať aj kvôli pravidlám GDPR.

Ďalej sa pripravuje mechanika súťaže – či chceme, aby používatelia Instagramu príspevok komentovali, označovali v ňom priateľov alebo dávali follow na profil klienta. V tejto fáze je to hlavne o diskusii medzi klientom a našimi magazínmi ako organizátorom súťaže.
Dôležitá je aj kreatíva – pokiaľ si to klient nepraje inak, nasadzujeme ju do šablón, ktoré štandardne používame v rámci nášho Instagramu. Post tak pôsobí organicky a v súlade so zvyškom obsahu konkrétnej sociálnej siete. Samozrejme, túto kreatívu môžeme s klientom konzultovať, využiť v nej dodané fotografie, texty…
Nasadenie súťaže
Súťaže zvyčajne nezverejňujeme zo dňa na deň. Ako vidieť z postupu prípravy, vyžaduje si viacero konzultácií a zároveň vhodný timing publikácie. Neoplatí sa totiž v rámci jednej sociálnej siete propagovať viacero súťaží paralelne, aby na sebe takpovediac „nekanibalizovali“.
Súťaž trvá spravidla týždeň a okrem prvotného postu ju propagujeme aj boostingom na Instagrame a repostom do stories. Vždy pomôže, keď post prezdieľa aj samotný klient, ktorý je v poste označený.
Výsledky následne komunikujeme s klientom alebo priamo s výhercami. Opäť záleží na už spomínanej dohode. S odstupom v prípade záujmu dodávame aj zaujímavé dáta – koľko ľudí súťaž zasiahla, koľkí sa do nej zapojili a podobne.
Ako to vyzerá v praxi
Jedným z príkladov úspešnej spolupráce pri natívnej kampani bola dvojfázová spolupráca s klientom Space Protein, ktorý okrem súťaže tiež publikoval v magazínoch Hashtag.sk a Feminity.sk natívne články. Klient, ktorý uvádzal na trh proteínové tyčinky, pripravil pre fanúšikov až 100 balíkov svojich proteínových tyčiniek. V tejto fáze súťaž oslovila celkovo viac ako 13-tisíc ľudí a s príspevkom interagovalo viac ako 1 700 profilov.

V druhom kole odmeňoval Space Protein ľudí, ktorí napísali na tyčinky recenziu. Klient tým tak získal ďalšiu vlnu pozornosti v podobe takmer 15-tisíc oslovených profilov (s 200 interakciami), ale aj cennú spätnú väzbu od zákazníkov. Medzi ďalšie príklady kampaní patrí aj súťaž so značkou Fusakle, do ktorej sa zapojilo viac ako 1 000 ľudí.
Hlasovanie o najkrajšieho domáceho maznáčika
Pre milovníkov domácich zvierat bola na webe Hashtag.sk vytvorená súťaž o najkrajšieho domáceho miláčika. Prebiehala formou piatich článkov, ktorých čítanosť dosiahla približne 23-tisíc zhliadnutí. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 849 ľudí, pričom súťažilo 135 ľudí. Súťaž bola podporovaná aj na Instagrame – dosah príspevkov bol 14 440 ľudí a dosah stories 1 994. Aj tieto čísla svedčia o záujme čitateľov.

Ceny, ktoré vzbudia záujem
Jednou z otázok, ktorú pri organizovaní súťaže dostávame, je, čo za ceny môže klient dať do súťaže. Odpoveď nie je jednoznačná. Môže ísť takmer o čokoľvek, čo vypovedá o značke, čo chce klient odprezentovať a verí, že bude atraktívne pre našich fanúšikov.
Cieľom totiž nie je len odmeniť, ale aj ukázať sa ako značka, vzbudiť medzi ľuďmi záujem. Ideálne tak, aby sa z ľudí stali zákazníci a aby ich aj prípadný neúspech v súťaži motivoval k neskoršiemu nákupu.