Case study: Súťaž na sociálnych sieťach ako súčasť natívnych kampaní

folder_openCase study

Natívne články v našich magazínoch Hashtag.sk a Plnielanu.sk garantujú klientom minimálne 10-tisícovú čítanosť a v cene je aj zdieľanie článku na sociálnych sieťach. Vzhľadom na following médií na Facebooku a Instagrame ide nielen o podporu čítanosti článku, ale aj zasiahnutie publika, ktorému sú sociálne siete bližšie ako čítanie magazínu.

Aj preto obsahové kampane získajú na zásahu aj atraktivite, ak k nim pripojíme aj ďalšie aktivity na našich sociálnych sieťach – či už sú to videá na Tiktoku, stories na Instagrame alebo interaktívne súťaže.

Každá súťaž je individuálna

Príprava pred spustením súťaže na Instagrame je hlavne o dohode, aký bude postup a mechanika. Začíname tým, akú výhernú cenu klient poskytuje, ako nám cenu doručí, prípadne či bude výhercov kontaktovať sám. Tento detail musíme pred súťažou poznať aj kvôli pravidlám GDPR.

Zdroj: Getty Images

Ďalej sa pripravuje mechanika súťaže – či chceme, aby používatelia Instagramu príspevok komentovali, označovali v ňom priateľov alebo dávali follow na profil klienta. V tejto fáze je to hlavne o diskusii medzi klientom a našimi magazínmi ako organizátorom súťaže.

Dôležitá je aj kreatíva – pokiaľ si to klient nepraje inak, nasadzujeme ju do šablón, ktoré štandardne používame v rámci nášho Instagramu. Post tak pôsobí organicky a v súlade so zvyškom obsahu konkrétnej sociálnej siete. Samozrejme, túto kreatívu môžeme s klientom konzultovať, využiť v nej dodané fotografie, texty…

Nasadenie súťaže

Súťaže zvyčajne nezverejňujeme zo dňa na deň. Ako vidieť z postupu prípravy, vyžaduje si viacero konzultácií a zároveň vhodný timing publikácie. Neoplatí sa totiž v rámci jednej sociálnej siete propagovať viacero súťaží paralelne, aby na sebe takpovediac „nekanibalizovali“.

Súťaž trvá spravidla týždeň a okrem prvotného postu ju propagujeme aj boostingom na Instagrame a repostom do stories. Vždy pomôže, keď post prezdieľa aj samotný klient, ktorý je v poste označený.

Výsledky následne komunikujeme s klientom alebo priamo s výhercami. Opäť záleží na už spomínanej dohode. S odstupom v prípade záujmu dodávame aj zaujímavé dáta – koľko ľudí súťaž zasiahla, koľkí sa do nej zapojili a podobne.

Ako to vyzerá v praxi

Jedným z príkladov úspešnej spolupráce pri natívnej kampani bola dvojfázová spolupráca s klientom Space Protein, ktorý okrem súťaže tiež publikoval v magazínoch Hashtag.sk a Feminity.sk natívne články. Klient, ktorý uvádzal na trh proteínové tyčinky, pripravil pre fanúšikov až 100 balíkov svojich proteínových tyčiniek. V tejto fáze súťaž oslovila celkovo viac ako 13-tisíc ľudí a s príspevkom interagovalo viac ako 1 700 profilov.

Zdroj: Getty Images

V druhom kole odmeňoval Space Protein ľudí, ktorí napísali na tyčinky recenziu. Klient tým tak získal ďalšiu vlnu pozornosti v podobe takmer 15-tisíc oslovených profilov (s 200 interakciami), ale aj cennú spätnú väzbu od zákazníkov. Medzi ďalšie príklady kampaní patrí aj súťaž so značkou Fusakle, do ktorej sa zapojilo viac ako 1 000 ľudí.

Ceny, ktoré vzbudia záujem

Jednou z otázok, ktorú pri organizovaní súťaže dostávame, je, čo za ceny môže klient dať do súťaže. Odpoveď nie je jednoznačná. Môže ísť takmer o čokoľvek, čo vypovedá o značke, čo chce klient odprezentovať a verí, že bude atraktívne pre našich fanúšikov.

Cieľom totiž nie je len odmeniť, ale aj ukázať sa ako značka, vzbudiť medzi ľuďmi záujem. Ideálne tak, aby sa z ľudí stali zákazníci a aby ich aj prípadný neúspech v súťaži motivoval k neskoršiemu nákupu.

Tags: ,

Ďalšie články

Menu