Tak ako značka predáva produkt, titulok predáva článok. Slovenčina je bohatá na slovnú zásobu a obsahuje desaťtisíce slov, no copywriter musí vedieť použiť len tých pár správnych. Titulok mnohí často vnímajú ako doplnok k článku. Z hľadiska čítanosti však tvorí oveľa väčšiu váhu ako akákoľvek iná veta v texte.

Toto tvrdenie sa nám osvedčilo aj v nedávno publikovanom PR článku spoločnosti Samsung. Klientom ponúkame prácu s titulkom v cene publikácie, no odpoveď je často negatívna. Preto sme radi, že Samsung nám nechal voľné ruky.

Dva titulky a rozdiel v čítanosti v tisíckach

Titulky do článkov pripravujú naši skúsení editori v spolupráci so šéfredaktorkou. Vedia, čo našich čitateľov zaujíma a čo chcú čítať. K článkom pristupujú individuálne a dôkladne zvažujú každé slovo, ktoré v nich použijú. V spomínanej spolupráci vyzerali titulky nasledujúco:

Pôvodný titulok (v grafe označený červenou farbou): Zladiť svoje hodinky s mobilom je jednoduché: Čo ti táto výhodná kombinácia prinesie?

Náš titulok (v grafe označený zelenou farbou): Počítačom a laptopom odzvonilo: Vďaka tomuto nápadu ti stačí mobil

Po prvých dvoch dňoch pôvodného titulku dosiahol článok 158 čítaní. Po nasadení nášho titulku bola čítanosť o ďalšie dva dni vyššia o 3 420 čitateľov, čo je viac ako dvadsaťnásobok. Na žiadosť klienta vieme titulok kedykoľvek vymeniť za pôvodný.

„Titulok do článku vyberáme na základe našich dlhoročných skúseností s tvorbou obsahu. Nadpis musí mať v prvom rade reálnu výpovednú hodnotu. Clickbaity, kapitálky a prehnaná senzácia uberajú na kredibilite média a aj obsahu samotného,“ hovorí šéfredaktorka magazínu Hashtag.sk Aneta Marcely.

„Vhodné“ a „nevhodné“ slová

Základom tvorby titulkov je filtrovanie slov. V redakcii na základe skúseností vieme, ktoré nefungujú, a pre zmenu ktoré fungujú najlepšie. Dobrou klasikou sú čísla, ktoré sú ideálne pri témach s tipmi a radami. Často vyberáme aj rôzne slangové slová alebo žargón príznačný pre danú cieľovku či tému, čím docielime stotožnenie s článkom a chuť čítať ďalej,“ dodáva šéfredaktorka Aneta. 

Čítanosť sledujeme v reálnom čase publikácie

Článok zvykneme podľa potreby aj editovať. Treba si uvedomiť, že nadpis by mal fungovať ihneď v čase, keď je PR článok publikovaný,“ potvrdzuje Aneta. Vďaka číslam čitateľov v reálnom čase vieme posúdiť, či daný titulok zabral alebo ho ešte mierne upravíme. V titulku síce treba zachovať tajomno, no nemôže mu chýbať kľúčové slovo. Ide v podstate o polievku, ktorá s každou ďalšou pridanou ingredienciou chutí úplne inak.

Ak chcete vyskúšať natívnu reklamu v našom magazíne aj vy, ozvite sa na rudolf.loipersberger@meleven.sk a radi vám s kolegami navrhneme kampaň na mieru.