TikTok na mladých mieri natívne, Hashtag.sk je na ňom silný hráč

folder_openCase study

K základných sociálnym sieťam ako je Facebook, Instagram či Youtube, patrí už nejaký ten mesiac aj svieži TikTok. Keďže je publikum tejto platformy ešte mladšie, ako na Instagrame, funguje na tejto sociálnej sieti už od roku 2019 aj magazín Hashtag.sk. Ten na nej má momentálne viac ako 25-tisíc followerov a aktuálne je na TikToku najviac followovaným slovenským magazínom.

Čo je TikTok?

TikTok vznikol v Číne na jeseň 2016, medzi slovenských používateľov ale zavítal o pár rokov neskôr. Napriek tomu si každým týždňom si získava nových a nových fanúšikov a takisto šikovných ľudí, ktorí na tejto platforme tvoria obsah. Dá sa tak povedať, že po počiatočnom boome sa táto sieť vedľa Facebooku a Instagramu defintívne etablovala aj u nás.

V čom sa líši od Facebooku alebo Instagramu? Ide tam hlavne o vytváranie a následnú postprodukciu krátkych videí, ktorých zvyčajná dĺžka je od 15 do 60 sekúnd. Videá sa točia na hudobný podklad či rôzne hlášky z filmov a seriálov. To ale nie je podmienka.

S množstvom tvorcov totiž postupne rastie aj potenciál videí. Tak, ako aj Youtube začínal hlavne s domácimi videami, najaktívnejší useri TikToku rovnako prechádzajú od skečov a videí z telefónu k profesionálnejšie ladenej produkcii. Aj na Hashtagu preto skúšame rôzne veci.

Prečo používať TikTok?

Od momentu, keď vtrhol na americký a európsky trh, sa o TikToku hovorilo ako o sociálnej sieti veľmi mladých ľudí. Podľa dostupných dát zo Spojených štátov tvorí veková skupina do 20 rokov necelú tretinu všetkých užívateľov. Rovnako tretinu tvoria dvadsiatnici. Ľudia nad 30 predstavujú ďalších 16 %.

Veľkou výhodou je, že TikTok ešte nie je zahltený reklamou a platenými spoluprácami. Interakcia v porovnaní s Instagramom funguje čisto organicky, keďže na Slovensku aktuálne beží bez inzercie. Spolupráca medzi klientmi a TikTokermi tak funguje v podstate na natívnej báze.

Aké čísla máme na TikToku?

Na TikTok sme vytvorili desiatky videí, máme vyše 25-tisíc followerov a dokopy sme do polovice marca 2021 nazbierali 379-tisíc srdiečok. Naše najúspešnejšie videá dosiahli až viac ako pol milióna, ďalšie 335-tisíc zobrazení.

Okrem skečov skúšame aj iné veci – pravidelné série, ankety, teasere na textovú alebo video tvorbu nášho magazínu…

Ako to celé funguje

Algoritmus, na základe ktorého sa niektoré videá stanú viac virálne (a niektoré menej), nie je úplne známy. Z praxe aktívnych TikTokerov, s ktorými spolupracujeme, však vyplýva, že na úspech videí vplýva množstvo faktorov.

Medzi ne patrí napríklad pravidelnosť publikovania videí, interval medzi publikovaním, dĺžka, konkrétny hudobný podklad a samozrejme aj počet srdiečok a komentárov od používateľov. Keď sa pri tvorbe a publikovaní využíva väčšina z týchto faktorov, je pravdepodobnosť organickej úspešnosti natívnej kampane na TikToku vyššia. Zaujímavosťou je, že na tejto sociálnej sieti ešte nefunguje ani peňažná podpora príspevkov.

Naša ponuka

Ak chce klient mieriť so svojou značkou na mladšie publikum, TikTok je ideálnym miestom. Vzniknúť tak môžu zábavné videá, ktoré budú značku promovať odľahčenou formou. Vzhľadom na to, že TikTok ešte nie je preplnený značkami, môže ísť o ideálnu príležitosť o novú formu propagácie produktu medzi novými ľuďmi.

Tags: ,

Ďalšie články

Menu