Online magazíny Hashtag.sk a Plnielanu.sk majú široké zameranie najrôznejších tém. Nájdete tu aj články, ktoré cielia na auto-moto obsah, hoci sa naň primárne nešpecializujú. Ukážeme vám, ako sme aj napriek tomu zrealizovali úspešnú natívnu kampaň pre klienta Continental.
Úspešná značka, ktorú pozná celý svet
Nemecká značka Continental vznikla už v roku 1871 a jej prémiové pneumatiky sú známe po celom svete. Pravidelne sa umiestňujú na popredných priečkach v testoch kvality a sú prvou voľbou pre výrobcov automobilov. Takmer každé tretie vozidlo v Európe opúšťa továreň na pneumatikách od Continental.
Prečo práve natívna reklama?
Spoločnosť Continental sa v rámci slovenského trhu rozhodla pre natívnu reklamnú kampaň. Viac o nej prezradil Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: „Ide o dôležité témy, ktoré je potrebné otvárať pre kvalitné informovanie konečného spotrebiteľa. Natívne spracovanie témy redakciou môže znieť spotrebiteľovi viac autenticky a nezávisle ako od samotného výrobcu, kde môže byť vnímaný reklamný charakter.“
Zdroj: Continental.
Treba počúvať názory klienta, ale aj redakcie
Hlavným cieľom kampane bolo v prvom rade doručiť témy a obsah čo najväčšiemu počtu čitateľov. „To sa vzhľadom na čítanosť článkov a zapojenie ľudí v komentároch podarilo,“ priblížil Roman Moško.
Oceňuje aj realizáciu samotných výstupov, placement a dosah. „Je dôležité cítiť zo strany redakcie a redaktorov, že počúvajú názor a argumenty klienta v samotnom briefe pred kampaňou. Vtedy môže vzniknúť kvalitný obsah, ktorý ocenia hlavne čitatelia. V tomto prípade všetko fungovalo veľmi dobre,“ doplnil.
Poradenstvo, tipy či téma, ktorá vzbudzuje diskusiu
Po vyplnení briefu a spoznaní cieľov dostal klient návrh viacerých tém. Pripravil ich náš redaktor Dominik, ktorý sa auto-moto obsahu venuje na pravidelnej báze a má prehľad o tom, čo čitateľov zaujíma. Zamerali sme sa na rady pri kúpe nových pneumatík, ale aj tipy na šetrenie nákladov pri prevádzke auta – aj pneumatiky v tom zohrávajú významnú úlohu.
Venovali sme sa však aj téme používania špeciálnych pneumatík určených pre SUV a taktiež celoročných pneumatík na Slovensku. Práve o nej sa vedie široká polemika. Po schválení tém začal Dominik pracovať na natívnych článkoch. Tri boli publikované v magazíne Hashtag.sk a jeden v Plnielanu.sk. Vyzerali nasledujúco:
Chystáš sa kupovať nové pneumatiky? Poradíme ti, čo si všímať pri ich výbere – 14 727 videní a priemerný strávený čas bol 2:01
Ako znížiť náklady na prevádzku auta? Skúste tieto tipy a ušetrite stovky eur ročne – 20 230 videní a priemerný strávený čas bol 1:19
Jazdíš na tomto type auta aj ty? Pozor na špeciálne požiadavky – 27 771 videní a priemerný strávený čas bol 0:48
Majú na Slovensku zmysel aj celoročné pneumatiky? Zisti, čo na to hovorí expert – 39 032 videní a priemerný strávený čas bol 1:49
Výsledok prekvapil aj klienta
Spoločnosť Continental poskytla čitateľom nielen kvalitné poradenstvo, ale taktiež mohla odprezentovať svoje vybrané produkty. O nich sa dozvedelo obrovské publikum. Všetky články totiž dosiahli vyše 100-tisíc videní.
„Myslím si, že všetky výstupy mali podobnú úroveň kvality. Bol som z obsahu príjemne prekvapený, keďže oba magazíny sa primárne nezameriavajú na auto-moto či pneu segment,“ dodal Roman Moško zo spoločnosti Continental.
Samostatná sekcia na Hashtag.sk
Spoločne s článkami sme pre klienta pripravili aj sekciu na mieru. Ide o spôsob promovania obsahu, keď natívne články nezapadajú hlboko do boxu a obsah ostane dlhšie na homepage magazínu. Vďaka tomu zbiera čítanosť aj niekoľko týždňov po prvých najsilnejších dňoch od publikácie.
Výhodou samostatnej sekcie je však aj výrazný brand awareness. Počas dvoch mesiacov mal klient okrem obsahu v sekcii umiestnené aj logo s možnosťou prekliku na vlastný web, čím sme podporili preklikovosť a zároveň zvýraznili brand klienta. Tento typ proma veľmi dobre funguje v kampaniach s viacerými článkami počas kratšieho obdobia.
Pochvala od sprostredkovateľa kampane
Celá kampaň prebiehala aj v spolupráci s agentúrou EssenceMediacom. „Môžem povedať, že kvalita, s akou sa stretávam od prvých návrhov tém cez vypracovanie článkov, umiestnenie reklám až po reporting, v našom regióne nie je častá. Práve v tom mEleven exceluje a ukazuje aj iným agentúram nový a lepší štandard ponúkaných služieb. Všetko funguje, dodržujú sa termíny, a to pri zachovaní vysokej kvality,“ prezradil solutions manager Vladimír Kmec.
„Pri klientovi Continental sa mi páčilo, ako sa mEleven zhostila témy a dokázala nenásilnou formou podať informácie, ktoré sú dôležité nielen pre samotnú značku, ale hlavne pre čitateľa. Presne o to by malo ísť na prvom mieste. Podobné kampane sa potom veľmi dobre reportujú klientovi,“ potvrdil na záver Vladimír Kmec.
Ak chcete vyskúšať natívnu reklamu v našom magazíne aj vy, ozvite sa na rudolf.loipersberger@meleven.sk a radi vám s kolegami navrhneme kampaň na mieru.