Metrík, ktoré dnes sledujeme pri publikovaní natívnych článkov je veľa. Hovoríme o čítanosti či zobrazeniach, unikátnych čitateľoch, čase strávenom v článkoch, zdieľaniach, dočítanosti článku. Všetky tieto merania majú svoje opodstatnenie. Klienta však neraz najviac zaujíma reálny výsledok v podobe návštevnosti, ktorá sa vďaka preklikom v natívnom článku dostane na jeho web – a ideálne aj nakúpi, vyplní dotazník, či zanechá kontakt. Aby bol tento cieľ splnený, musí článok obsahovať vhodne vložené odkazy. Vďaka správnej práci s nimi sa aj z tohto reklamného formátu môže stať konverzný nástroj.

Počuli ste už o vinárstve Miluron?

Ide o jednu z mála spoločností, ktorá sa zameriava výhradne na výrobu exkluzívnych ovocných vín. Dobrý nápad, šikovné ruky a chuť spraviť niečo výnimočné spojila do značky Miluron tých správnych ľudí. Tradičná receptúra našich predkov dala základ pre vznik obľúbeného čučoriedkového vína a kreativita technológov priviedla firmu k rozšíreniu sortimentu o brusnicové víno, víno z čiernych ríbezlí a ďalšie.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

Cieľ natívneho článku

Prostredníctvom natívneho článku chcel klient oboznámiť širokú verejnosť s existenciou Vinárstva Miluron, ako aj s ich jednotlivými produktami. Okrem toho mal aj sekundárny cieľ, dostať na svoj web a do e-shopu nových používateľov, a získať tak maximálne množstvo objednávok. Pri tvorbe tém sme sa zamerali na tri základné body.

Chceli sme:

  1. ukázať, že ide o slovenské vinárstvo špecializujúce sa výhradne na ovocné vína, a teda je do istej miery jedinečné
  2. vyzdvihnúť úspechy značky nielen doma, ale aj to, že je oceňované zahraničí
  3. prirodzene spomenúť čo najviac druhov produktov a prelinkovať ich na e-shop

Špecifický produkt

V príprave samotného článku bolo dôležité uvedomiť si, že ovocné vína predstavujú produkt, o ktorom je v rámci slovenského trhu menšie povedomie, ako pri klasickom víne. V tomto prípade však nešlo o nevýhodu, práve naopak.

článku sme priblížili nielen samotnú značku vinárstva, proces výroby, tajomstvo úspechu, ale podarilo sa nám úplne prirodzene v článku prepojiť odkazy na jednotlivé druhy produktov. Tie okrem rýchlej návštevnosti pomôžu klientovi aj z hľadiska SEO.

Keď silné CTR ihneď zvýši dopyt

Aj vzhľadom na jasne formulovanú tému a nadpis bol článok dobre cielený. Na spravodajskom webe Topky.sk si ho prezrelo 12 878 unikátnych čitateľov, ktorí v ňom v priemere strávili tri minúty a šesť sekúnd. Už so samotnou čítanosťou by bol klient spokojný.

Vďaka správne vloženým odkazom v článku však článok vygeneroval po publikovaní 1 425 návštev klientovej stránky (cca jedenásť percent CTR). Najdôležitejším odkazom pritom býva práve ten, na ktorý sa často zabúda – na konci článku. V tomto prípade opäť vygeneroval najviac preklikov – až 1075. Môže byť vložený ako klasická výzva cez klikateľný text, tlačidlo alebo napríklad obrázok. Aj vďaka nemu dosiahol článok výborné výsledky. A čo teda vo finále publikovanie natívneho článku na Topkách pre klienta znamenalo?

Priemerný strávený čas3:06
Zobrazenia12 878
Kliknutia na odkazy1 425
CTR (miera preklikov)11,06 %

Konverzie z natívu

  • Bežne mával klient približne 4-5 objednávok denne v hodnote 50 až 150 eur. Počas prvých dvoch dní po publikovaní článku prišlo až 60 objednávok v celkovej hodnote až 2 500 eur.
  • Vinárstvo registrovalo zvýšený dopyt aj zo strany predajcov, ktorí chceli vo svojich prevádzkach ponúkať jeho produkty.
  • Klientovi pribudlo viac sledovateľov na Facebooku aj Instagrame.
  • Viac ľudí sa zapojilo aj do súťaže a aktívnejšie sa podieľali na komentovaní a zdieľaní príspevkov.
  • Aj podľa Google Trends je vidno zvýšený počet vyhľadávaní v týždni publikácie oproti bežným hodnotám. Záujem síce samozrejme neskôr klesal, ale udržiaval sa na vyšších hodnotách ešte niekoľko týždňov.

 

Celkový výsledok  ocenil aj samotný klient. „Sme nadmieru spokojní. Článok bol skvelý a odozva naň perfektná. Určite budeme služby redakčného tímu odporúčať aj našim obchodným partnerom, známym a my si to tiež veľmi radi zopakujeme,“ povedala Adela Bialoňová zo spoločnosti Miluron.