Kozmetické produkty zo Slovenska sú síce zriedkavé a na trh ich prinášajú najmä menšie firmy, no sú mimoriadne obľúbené. Potrebné je však zvyšovať povedomie o značke a práve preto sa firma Panakeia, v ktorej vyrábajú kozmetiku aj liečivé tinktúry, rozhodla investovať do natívnej kampane.

Prvá pozitívna skúsenosť

Kozmetickej firme Panakeia sa dvere do sveta natívnych článkov ako marketingového nástroja otvorili po pozitívnej skúsenosti s magazínom Plní elánu. Boli súčasťou kampane, v rámci ktorej e-shopová platforma Shoptet podporovala svojich e-shoperov a zvyšovala o sebe povedomie.

Vďaka natívnemu článku, ktorý takto vznikol, sa firme Panakeia niekoľkonásobne zvýšil obrat. Výsledok bol pre nich motivujúci a v natívnej kampani sa rozhodli pokračovať aj sami. „Vedeli sme, že je to pre nás vhodný kanál, a tak sme do natívnych článkov išli s vedomím, že sa nám to oplatí.“

Natívna reklama ako výkonnostný formát

Hoci pre rodinnú, menšiu firmu ide pri natívnych článkoch o veľkú investíciu, vo firme Panakeia ju brali ako súčasť performance marketingu. „Vedeli sme, že sa nám investícia v prvých dňoch vráti, a povedomie o značke, ktoré príde, berieme ako bonus,“ vysvetľuje obchodný zástupca firmy Albert Bundala.

Cieľom kampane pre nich bola návratnosť. „Ako KPI sme si zadefinovali ROAS 10, čo bol pomerne ambiciózny plán.“ Aj vzhľadom na cieľovú skupinu magazínu prekrývajúcu sa so zákazníkmi (vek 40+, 66 % ženy) verili, že kampaň bude úspešná.

Slováci majú výhodu

Hoci panuje domnienka, že slovenské firmy sú oproti veľkým medzinárodným brandom v nevýhode, opak je pravdou. Trendom je u nás aktuálne lokálnosť a ľudia radi podporia domáce značky, ak ich poznajú. O obľube domácich produktov svedčí aj testovanie titulkov s informáciou o slovenskosti produktov a bez nej. Potvrdzuje sa, že „slovenské“ v titulku zaujme omnoho viac.

Bundalovci navyše neváhali ani podeliť sa o osobný príbeh o tom, ako rodinná firma vznikla, vďaka čomu ich mohli zákazníci lepšie spoznať a kampaň fungovala ešte lepšie.

Správne produkty v správny čas

Kľúčový však bol aj výber správnej témy, ktorá dokáže zaujať. „Vyberali sme produkty, ktoré sú veľmi populárne, a teda sme chceli ešte viac zvýšiť ich popularitu. Rolu však zohrala aj sezónnosť,“ približuje Albert Bundala.

Keďže články boli publikované pred letným dovolenkovým obdobím, dôraz sme kládli najmä na produkty, ktoré podporujú opálenie, skvalitňujú pokožku a pleť. Kombinácia osobného príbehu, správne zvolených tém a média tak priniesla dobré výsledky.

Natívna reklama je efektívna

„Po vydaní článkov boli vždy veľmi silné prvé dve hodiny, v ktorých sme zaznamenávali tržby v priemere okolo 1 000 eur za hodinu. V deň vydania článku sme mali celkovo tržby okolo 5 000 eur.“

Výbornú súhru času, miesta vydania a dobrého produktu priniesol druhý článok o produktoch na opaľovanie. V prvých dvoch hodinách dosahovali v Panakeia tržby asi 2 000 eur za hodinu a ku koncu dňa zaznamenali tržby okolo 13 000 eur. „Vtedy sme doslova trafili klinec po hlavičke a približne na 90 % boli tržby získané článkom. Určité produkty sme museli vyrobiť ešte trikrát,“ opisuje Albert Bundala.

ČlánokČítanosťPrekliky/CTR
Čokoládové opálenie po celé leto? Tento kozmetický zázrak zo Slovenska si ľudia nevedia vynachváliť53 8138 889/16,5 %
Bez celulitídy či ochabnutia: Vďaka týmto zázrakom bude vaša pokožka žiariť celé leto16 5921 335/8,04 %
Dokonale opálená pleť bez vrások? Vďaka týmto prípravkom v lete zažiarite12 3862079/16,8 %

Zlepšili sa však aj iné parametre. Hľadanosť značky v Google Trends narástla o 100 % a denný obrat sa vplyvom článkov aj vylepšovaniu ďalších častí performance marketingu zvýšil o 100 %. „Registrujeme aj nárast organického vyhľadávania o 200 % a priamej návštevnosti o 100 %.“ Paradoxom je, že článok s najnižšou čítanosťou dosiahol najvyššiu hodnotu CTR.

Aj pre menšie firmy

Natívna reklama je široko vnímaná najmä ako formát zvyšujúci povedomie o značke a produktoch, no pri niektorých produktoch a správnom spracovaní môže slúžiť aj ako výkonnostný formát, pri ktorom vidieť veľmi rýchlu návratnosť. Vo firme Panakeia sa presvedčili o tom, že aj menším firmám sa do natívnej reklamy oplatí investovať, a v spolupráci plánujú pokračovať.

Ak chcete vyskúšať natívnu reklamu aj vy, kedykoľvek sa ozvite na rudolf.loipersberger@meleven.sk a radi vám s kolegami navrhneme kampaň na mieru.